Συνάντηση για θέματα του Δικτύου Καταστημάτων

23.01.2024

Συνάδελφοι /-ισσες,

Την Πέμπτη 21/12/2023  πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων του ΔΣ του Συλλόγου μας  με την κα Α. Ναζίδου, Γενική Διευθύντρια Δικτύου, κατόπιν αιτήματός μας. Στην συνάντηση εκτός από την κα Ναζίδου παραβρέθηκαν οι Διευθυντές, κκ. Δ. Ζαμπάντης, Χ. Δημητρίου, Χ. Πανταζής καθώς και ο Γενικός Διευθυντής Ανθρωπίνου Δυναμικού, κ. Αρμελινιός. Σκοπός της συνάντησης ήταν να θέσουμε ζητήματα που σύμφωνα με αναφορές συναδέλφων, απασχολούν τους εργαζόμενους στο Δίκτυο.

Συγκεκριμένα θέσαμε τα εξής ζητήματα:

Συχνή αλλαγή των στόχων. Οι στόχοι απόδοσης που τίθενται ανά τρίμηνο, συχνά αναθεωρούνται – προς τα πάνω – πριν το τέλος του τριμήνου. Πέρα από το γεγονός ότι αυτοί είναι ούτως ή άλλως μη ρεαλιστικοί, η πρακτική της προσαύξησης αποθαρρύνει ακόμα περισσότερο τους εργαζόμενους/ες και μειώνει τελικά την παραγωγικότητά τους. Δημιουργεί δε ιδιαίτερα στρεσσογόνες συνθήκες εργασίας

Από την πλευρά της Διοίκησης τονίστηκε ότι τέτοιου είδους αναθεώρηση/μετατροπή έγινε μόνο μία φορά, το περασμένο καλοκαίρι, λόγω ειδικών συνθηκών σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κλπ. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα που βιώνουν οι συνάδελφοι στα καταστήματα…

Υπάρχει καθυστέρηση των εγκρίσεων –π.χ. των δανείων – που λόγω της κεντροποίησης γίνονται πλέον από τις κεντρικές Διευθύνσεις. Αυτό μειώνει αισθητά το επίπεδο και την ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών οι οποίοι αντιλαμβάνονται την καθυστέρηση ως έλλειψη οργάνωσης αλλά και ως απροθυμία/ αμέλεια του υπαλλήλου στο κατάστημα.

Σχετικά με το θέμα αυτό, πήραμε την απάντηση ότι έχει υπάρξει επιτάχυνση των διαδικασιών, οι οποίες ελέγχονται τακτικά ως προς την ταχύτητα διεκπεραίωσης και οι χρόνοι εγκρίσεων είναι ικανοποιητικοί.

Αναφορικά με τα εκπαιδευτικά σεμινάρια, τα οποία είναι προφανώς απαραίτητα σε κάθε τραπεζοϋπάλληλο, αυτά προγραμματίζονται   σε πολύ κοντινά χρονικά διαστήματα μεταξύ τους με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία στην παρακολούθηση και ολοκλήρωσή τους, ειδικά δε αν ληφθεί υπόψη ότι δεν μπορεί να παραληφθεί η εκτέλεση των καθηκόντων. Επιπλέον, όταν ένα σεμινάριο πραγματοποιείται πολύ νωρίτερα (ακόμα και έξι μήνες νωρίτερα), από την στιγμή που οι αντίστοιχες διαδικασίες θα μπουν σε εφαρμογή, την στιγμή της υλοποίησης έχει χαθεί/λησμονηθεί ένα σημαντικό μέρος της γνώσης. Τέλος οι συνάδελφοι μας, έχουν επισημάνει ότι τα σεμινάρια με ζωντανή παρουσία, εκπαιδευόμενου και εκπαιδευτή, είναι πολύ πιο αποδοτικά.

Η κα Διευθύντρια αναγνώρισε ότι τα σεμινάρια με ζωντανή παρουσία είναι πιο αποδοτικά, αν και είναι δύσκολο να υλοποιηθούν σε μεγάλο βαθμό λόγω του μεγάλου αριθμού εκπαιδευόμενων. Επίσης δεσμεύτηκε ότι θα εισηγηθεί την χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας προκειμένου η παρακολούθηση των σεμιναρίων να γίνεται απρόσκοπτα χωρίς διάσπαση της προσοχής. 

Μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους η παροχή εκπαιδευτικής άδειας για την παρακολούθηση των σεμιναρίων, ωστόσο αυτό είναι ανέφικτο με την παρούσα κατάσταση έλλειψης προσωπικού.

Οι αλλαγές στα Πληροφοριακά Συστήματα φαίνονται αδικαιολόγητες, ειδικά όταν το παλιό σύστημα είναι πλήρως λειτουργικό και πολύ πιο γρήγορο από το νέο (!). Επιπλέον αυτές δεν θα πρέπει να γίνονται σε περιόδους αιχμής, όπως π.χ. στο κλείσιμο μήνα, ημέρες καταβολής συντάξεων, κλπ.

Σχετικά με το θέμα αυτό η απάντηση ήταν ότι αρμόδια είναι η Διεύθυνση Πληροφορικής.

Από την Υπηρεσία του Τηλεφωνικού Κέντρου της Τράπεζας, φαίνεται ότι οι πελάτες κατευθύνονται προς τα καταστήματα, για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν και τηλεφωνικά ή μέσω Internet Banking, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο φόρτος εργασίας στα καταστήματα.

Για το τηλεφωνικό κέντρο πήραμε την απάντηση ότι θα πρέπει να απευθυνθούμε στην αρμόδια Διεύθυνση.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι από τους συναδέλφους του Τηλεφωνικού Κέντρου έχουμε αντιστρόφως ανάλογες αναφορές: συγκεκριμένα ότι δίνεται η οδηγία στους πελάτες «καλέστε στα κεντρικά», για εργασίες που χρειάζεται παρουσία του πελάτη στο κατάστημα. Είναι προφανές ότι υπάρχει κάποια οργανωτική δυσλειτουργία είτε λόγω διαδικασιών που αλλάζουν συχνά ή/και έχουν κενά, είτε γιατί οι αρμόδιοι υπάλληλοι δεν έχουν ενημερωθεί επαρκώς, είτε για άλλο λόγο. Επιπλέον, στο τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο δίνει την πρώτη εικόνα της Τράπεζας σε χιλιάδες πελάτες καθημερινά, η Διοίκηση έχει επιλέξει να απασχολεί προσωπικό με επισφαλείς και ευέλικτες σχέσεις εργασίας ή να αναθέτει αυτήν την εργασία σε εξωτερική εταιρεία. Η πρώτη εντύπωση στον πελάτη  της Τράπεζας δίνεται από συναδέλφους που είτε δεν έχουν κανένα δεσμό/σχέση με την τράπεζα ή που  μετά από χρόνια δουλειάς, χωρίς αναγνώριση, επιβράβευση και ανταμοιβή, δεν ενισχύεται η αυτοπαρακίνηση τους.

Τέλος θέσαμε την ανάγκη προσλήψεων, διότι οι ελλείψεις προσωπικού, τόσο στα καταστήματα όσο και στις διευθύνσεις είναι πλέον μεγάλες, δυσκολεύουν την ορθή διεκπεραίωση των διαδικασιών και ολοκλήρωση των εργασιών. Επιπλέον η έλλειψη προσωπικού συνεπάγεται εξαντλητικούς ρυθμούς εργασίας και εργασιακή εξουθένωση.

Το πρόβλημα αυτό σημειώθηκε και θα εξετασθεί.

Συνάδελφοι/ισσες, η προσπάθεια για βελτίωση των συνθηκών εργασίας μας είναι υποχρέωσή όλων μας. Το προηγούμενο διάστημα προσπαθήσαμε να επιβάλλουμε την ορθή τήρηση του ωραρίου στα καταστήματα. Παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί η ψηφιακή κάρτα εργασίας, αυτή είχε αποδειχθεί φενάκη! Οι εργαζόμενοι/ες συχνά χτυπούσαν την κάρτα στις 3:15 αλλά συνέχιζαν να εργάζονται στο κατάστημα. Καταβάλλαμε κάθε προσπάθεια, με επικοινωνία με την Διοίκηση ή/και καταγγελίες στην Επιθεώρηση Εργασίας ώστε να καταστεί σαφές ότι το ωράριο εργασίας πρέπει να γίνεται απολύτως σεβαστό. Σε αυτό το σημείο, θέλουμε να τονίσουμε ότι σε περίπτωση που η Επιθεώρηση Εργασίας, εντοπίσει παραβιάσεις του ωραρίου ή άλλες, σε καμία περίπτωση δεν  επιβάλλεται πρόστιμο σε υπαλλήλους, (ούτε σε διευθυντές καταστημάτων).

Είναι αυτονόητες οι επιπτώσεις των εξαντλητικών ρυθμών εργασίας στην υγεία μας και κατά συνέπεια και στην προσωπική και οικογενειακή μας ζωή. Εξίσου σημαντικές είναι οι επιπτώσεις στην κοινωνία: η διάβρωση των εργασιακών σχέσεων είναι απειλή όχι μόνο για εμάς αλλά και για εργαζόμενους άλλων κλάδων ή  νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας.  Εάν εμείς δουλεύουμε με υπερωρίες απλήρωτες, για ποιον λόγο η Τράπεζα να προσλάβει νέους υπαλλήλους;

Είναι υποχρέωσή μας απέναντι στους εαυτούς μας, τις οικογένειές μας και την κοινωνία συνολικά, να διαφυλάξουμε και να βελτιώσουμε τις εργασιακές μας συνθήκες!

Το Δ.Σ.