Μετεγκατάσταση Διευθύνσεων

27.01.2023

 Συνάδελφοι /-ισσες,

Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερες πληροφορίες για μετεγκατάσταση Μονάδων της Διοίκησης φτάνουν, με την μορφή παραπόνων, στον Σύλλογό μας. Διαπιστώνουμε μεγάλη αναστάτωση, είτε γιατί οι νέοι χώροι μετεγκατάστασης βρίσκονται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από τη σημερινή έδρα των Μονάδων, είτε γιατί η νέα μορφή των χώρων εργασίας δεν είναι καθόλου φιλική για τους συναδέλφους.

Προσφάτως, οι εργαζόμενοι της Διεύθυνσης 038 ενημερώθηκαν ότι, σχεδιάζεται μετεγκατάσταση της Διεύθυνσης σε άλλο κτίριο, με επικρατέστερη επιλογή το κτίριο του Γέρακα. Γίνεται αντιληπτό, ότι η εν λόγω μετακόμιση εάν και όταν πραγματοποιηθεί θα επιφέρει μεγάλη αναστάτωση στην προσωπική και οικογενειακή ζωή των συναδέλφων/-ισσών.

Στο πλαίσιο αυτό, απευθυνθήκαμε στον Βοηθό Γενικό Διευθυντή Λειτουργιών κ. Α. Δίβαρη, ο οποίος μας επιβεβαίωσε πως υπάρχει ο σχεδιασμός, από την πλευρά της Τράπεζας, να αναδιοργανωθούν οι χώροι κεντρικών διευθύνσεων προκειμένου να μειωθεί το «footprint» της ΕΤΕ. Για τον σκοπό αυτό θα εφαρμοστεί, μεταξύ άλλων, και η τηλεργασία, μέσω της οποίας θα  δοθεί στους εργαζομένους η ευελιξία που απαιτείται. Επίσης, μας διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει κατανόηση για τα προβλήματα που ενδεχομένως θα προκύψουν. Ωστόσο, ο σχεδιασμός των αλλαγών έχει ανατεθεί στον Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών, ο οποίος είναι ο πλέον αρμόδιος για να μας ενημερώσει για το χώρο και το τελικό χρονοδιάγραμμα.

Από την πλευρά μας, τονίσαμε ότι η αναστάτωση που επιφέρει μία τέτοιου είδους μετακόμιση είναι μεγάλη.  Αυξάνονται τόσο τα έξοδα, όσο και ο χρόνος μετακίνησης. Η απόσταση του τωρινού κτιρίου από το μελλοντικό είναι αρκετά μεγάλη και η επιβάρυνση από την μετακίνηση πολύ σημαντική, ιδίως στις σημερινές συνθήκες ανόδου του πληθωρισμού και ακρίβειας. Θα απαιτηθούν αλλαγές και προσαρμογές στον οικογενειακό προγραμματισμό από την πλευρά των συναδέλφων, ειδικά όταν υπάρχουν μικρά παιδιά ή και άλλοι συγγενείς που έχουν ανάγκη φροντίδας, οι οποίες δεν θα είναι εύκολες.

Ιδιαιτέρως δυσχερής θα είναι η κατάσταση  για τους συναδέλφους/ –ισσες που εργάζονται μέσω τρίτων εταιρειών και οι οποίοι/–ες  αμείβονται με εξαιρετικά πενιχρούς μισθούς, της τάξης των 650 ευρώ (!)  Για τους συναδέλφους αυτούς τα αυξημένα έξοδα μετακίνησης θα επιβαρύνουν υπέρμετρα τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό και αν δεν βρεθεί κάποια άλλη λύση/ρύθμιση, ορισμένοι εξ αυτών θα εξαναγκαστούν σε παραίτηση!

Τέλος, επισημάναμε την προοπτική να χρησιμοποιηθούν πιο κοντινά κτίρια, στα οποία έχουν δημιουργηθεί κενές θέσεις μετά και την πρόσφατη απόσχιση κλάδου. Ο στόχος θα πρέπει να είναι, ειδικά με την χρήση της τεχνολογίας, να ελαχιστοποιούμε τις μετακινήσεις και όχι να αυξάνουμε τις αποστάσεις.

Θα επικοινωνήσουμε άμεσα και με τον κ. Γενικό Διευθυντή Οικονομικών, διότι το θέμα είναι σοβαρό και δεν θα επιτρέψουμε να επιβαρυνθεί περαιτέρω η εργασιακή καθημερινότητα των συναδέλφων μας. Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνονται με μεγάλη προσοχή και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις ανάγκες των εργαζομένων.

Το Δ.Σ.