Καταδικάζουμε την απέλαση της ελληνικής αποστολής συνδικαλιστών από το Ισραηλινό κράτος
Το Σάββατο 20 Ιουνίου μία μικρή αντιπροσωπεία αποτελούμενη από τέσσερις συνδικαλιστές, μία συνδικαλίστρια και μία συνταξιούχο εργαζόμενη έφτασε στο Τελ Αβίβ με σκοπό να επισκεφθεί συναδέλφους, εργαζόμενους και συνδικαλιστές, στην Δυτική Όχθη.
Στην αποστολή συμμετείχε και η Πρόεδρος του Σωματείου μας και μέλος της Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, Γιώτα Λαζαροπούλου. Η επίσκεψη προγραμματίστηκε ύστερα από πρόσκληση της Γενικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων της Παλαιστίνης, όπως ακριβώς συμβαίνει και με αντίστοιχες επισκέψεις που πραγματοποιούμε σε συνδικάτα και χώρους εργασίας σε διάφορες χώρες του εξωτερικού.
Ωστόσο, οι ισραηλινές αρχές – με απόφαση του ισραηλινού στρατού – απαγόρευσαν τη μετάβαση της αντιπροσωπείας στη Ραμάλα της Δυτικής Όχθης, μέσω του Τελ Αβίβ. Οι Έλληνες συνδικαλιστές απελάθηκαν και υποχρεώθηκαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα με την αμέσως επόμενη πτήση προς την Αθήνα.
Η ενέργεια αυτή αποτελεί απαράδεκτη και αυθαίρετη παραβίαση του δικαιώματος ελεύθερης μετακίνησης Ευρωπαίων πολιτών, αλλά και ευθεία προσβολή της συνδικαλιστικής ελευθερίας και της διεθνούς συνδικαλιστικής δράσης. Η απαγόρευση επικοινωνίας και επαφής μεταξύ εργαζομένων και συνδικάτων διαφορετικών χωρών αποκαλύπτει την προσπάθεια απομόνωσης του παλαιστινιακού λαού και φίμωσης κάθε φωνής αλληλεγγύης προς τους εργαζόμενους της Παλαιστίνης.
Εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη μας προς τους Παλαιστίνιους εργαζόμενους και τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις και επαναβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας να υπερασπιζόμαστε τα δημοκρατικά, συνδικαλιστικά και ανθρώπινα δικαιώματα, όπου και αν αυτά παραβιάζονται.
Σας επισυνάπτουμε και το σχετικό δελτίο τύπου του Εργατικού Κέντρου Αθήνας.
Το Δ.Σ.
ΕΚΑ
ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Ταχ. Διεύθ.: Γερανίου 28, 105 52, Αθήνα ■ Τηλ.: 210 88 36 918 ■
■Web Site: www.eka.org.gr ■ e-mail:eka.press@gmail.com ■
Αθήνα, 22/06/2026
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Απόλυτα καταδικαστέα η απέλαση της ελληνικής αποστολής συνδικαλιστών από το Ισραηλινό κράτος.
Καταδικάζουμε την απαράδεκτη απαγόρευση εισόδου Ελλήνων συνδικαλιστών στην Δυτική όχθη όπου ήταν προσκεκλημένοι από την «Γενική Ομοσπονδία Σωματείων Παλαιστίνης».
Το κράτος του Ισραήλ απέλασε από το Τελ-Αβίβ την Ελληνική αποστολή στην οποία μετείχε και η συνάδελφος Γ. Λαζαροπούλου, μέλος της Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, στην προσπάθεια του να επιβάλλει τον απομονωτισμό του λαού της Παλαιστίνης.
Το συγκεκριμένο περιστατικό συνέβη την ώρα που στις διεθνείς εξελίξεις αποτυπώθηκε η αποτυχία των ΗΠΑ – ΙΣΡΑΗΛ να επιβάλλουν το σχεδιασμό τους στο ΙΡΑΝ για τον έλεγχο της χώρας. Χωρίς αυταπάτες και εμπιστοσύνη στις δεσμεύσεις των ιμπεριαλιστών, η αποτυχία των ΗΠΑ-ΙΣΡΑΗΛ έστειλε σαφές μήνυμα στην παγκόσμια κοινότητα ότι ο ιμπεριαλισμός δεν είναι ανίκητος.
Στο πλαίσιο αυτό η αλληλεγγύη στους λαούς που αγωνίζονται για εθνική και λαϊκή κυριαρχία και έχουν πληρώσει βαρύ τίμημα από την ιμπεριαλιστική επιθετικότητα των ΗΠΑ και της δολοφονικής κυβέρνησης του Ισραήλ είναι επιβεβλημένη, πρέπει να δυναμώσει.
Η Ελληνική Κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται. Οφείλει άμεσα να καταδικάσει την απέλαση, να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, διαβήματα κλπ και να ζητήσει εξηγήσεις από το Ισραήλ.
Το Δ.Σ.
